Calypso - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Calypso - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Calypso

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

16 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Vanochtend zijn we weer vroeg uit de veren want we moeten ons om 09:15 melden in de haven. Net als Jaques Cousteau gaan we met een boot de zee op om walvisen te spotten. Monterey is een uitstekende plek voor diverse soorten walvissen vanwege het voedsel dat in de baai aanwezig is. 95% kans dat we walvissen gaan zien maar je weet maar nooit. We varen om 10 uur de haven uit en het begint weer mistig te worden maar na een half uurtje varen zien we de eerste walvissen in de buurt van de boot opduiken. Wat een geweldige beesten. Op een afstandje hadden Petra en ik al wel walvissen gezien in Zuid Afrika maar nog nooit zo dichtbij als nu. Gelukkig zitten we in de wereld van de digitale fotografie want binnen no-time heb ik 200 foto's gemaakt. Op een gegeven moment sprong achter de boot een walvis recht omhoog uit het water. Wat een magnefiek gezicht.
Na deze fantastische tocht zijn we op Fishermans Wharf nog wat gaan eten. Dat werd ook een belevenis. Na het bestellen duurde het best wel lang eer dat het eten er was. De refill van de cola moest ook 3 keer gevraagd worden en toen het eten uiteindelijk kwam viel er een hamburger met bord en al op de grond. Ook bleek dat de pizza van Valerie in de keuken gevallen was. De rest had hun eten al op toen Bart zijn hamburger kwam en toen hij die op had kwam de pizza van Valerie pas. Al met al geen beste beurt voor het restaurant. Toen de rekening kwam en wij hadden besloten maar 5% fooi te geven was de ober behoorlijk pissig. 10% is het absolute minimum en 15 -20% is normaal hier werd gezegd maar Rita hield voet bij stuk en de ober griste de bon uit haar handen en liep weg. Nadat de hele bende weer compleet was zijn we op weg gegaan naar San Luis Obispo. Onderweg nog gestopt bij een grote Walmart om nog wat inkopen te doen en een grote koelbox aan de schaffen voor de reis. Aangezien we nog geen koffie voor onderweg hadden hebben we ipv de fameuze "achterbak koffie" van Ivonne en Robbie "achterbak cake" genuttigd. Morgen wordt een beetje een rustdag en eind van de middag gaan Nick, Valerie en Sidney surfen.

• 16 Juli 2017 - 09:36

Silvia Vermeeren:

Walvis spotten lijkt mij ook fantastisch! Tof dat jullie er veel maar ook zo dichtbij hebben kunnen zien! Ben benieuwd naar de foto's

• 16 Juli 2017 - 15:21

Pa & Ma:

hoi allemaal wat geweldig dat jullie de dolfijnen zo dicht bij hebben gezien
    wil je lekker eten krijg je grond eten moest rita niet gelijk denken aan de grond nasi ha ha
    hopelijk gaat het verder wel goed en lekker om te gaan eten
    doen jullie voorzichtig en geniet van deze mooie reis