Fool on the Hill - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Fool on the Hill - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Fool on the Hill

Door: Bart, Petra, Rita, Nick en Jan

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vroeg uit de veren want vandaag gaan we Yosemite National Park bezoeken. De lucht lijkt opgeklaard te zijn. We gaan naar de valley om daar wat boodschappen te doen en te ontbijten maar voordat we daar zijn komen we al langs een waterval die op ons lijste stond. Bridalveil Falls. Wat een plaatje. Bart en Nick zijn nog een stuk via de rotsen omhoog geklommen om nat te worden. Vervolgens toch maar gaan ontbijten en toen met een bus naar de volgende waterval, de Lower Yosemite Fall. We zagen de waterval al op een afstandje liggen en zijn daar toen naar toe gelopen. Via een mooie wandeling langs mooie beekjes waar we onze waterflesjes konden vullen teruggelopen naar de auto. Onderweg kwamen we diverse eekhoorntjes tegen. Met de auto zijn we vervolgens naar Glacier Point gereden waar we echt een geweldig uitzicht hadden op zowel Upper als ook Lower Yosemite Falls en op Half Dome, een gigantisch grote rots. Als laatste stond een wandeling naar Sentinal Dome op het programma. Daar aangekomen hebben we een mooie wandeling gemaakt. Zou die hoge berg echt het eindpunt zijn? Nee natuurlijk niet die is veel te hoog en veel te ver weg. Een half uur later stonden wij echter aan de voet van die berg. Toen kwam de discussie... gaan we hem wel of gaan we hem niet doen. We gingen eerst maar eens kijken aan het begin van de berg hoe de klim omhoog eruit zou zien. Uiteindelijk zijn een aantal Fools de Hill opgegaan. Het uitzicht was vanwege de nieuwe rookontwikkeling erg slecht. Moe maar voldaan begonnen we aan de terugreis naar de auto. Om 8 uur waren we weer terug in ons hotel en om 9 uur konden we pas aan tafel.
Next stop: Mammoth Lake

• 21 Juli 2017 - 08:54

Pa & Ma:

hallo allemaal fijn dat jullie weer bereikbaar zijn.
    en wat leuk dat het zo,n mooie dag is geweest voor jullie.
    er zullen vast nog veel mooie dagen bijkomen
    heb Daan een sms je gestuurd ik hoop wel dat die het heb ontvangen
    wij gaan nu even boodschappen doen tot later

• 21 Juli 2017 - 08:54

Pa & Ma:

hallo allemaal fijn dat jullie weer bereikbaar zijn.
    en wat leuk dat het zo,n mooie dag is geweest voor jullie.
    er zullen vast nog veel mooie dagen bijkomen
    heb Daan een sms je gestuurd ik hoop wel dat die het heb ontvangen
    wij gaan nu even boodschappen doen tot later

• 21 Juli 2017 - 09:47

Willem @ Miranda:

EEN WOORD...... Volop genieten dus.