Jailhouse Rock - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Jailhouse Rock - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Jailhouse Rock

Door: Rita, Petra en Jan

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

13 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een lekker maar karig ontbijt in de lobby van het hotel gingen wij met de taxi opweg naar Pier 33 voor een excursie naar Alcatraz. Na een kort boottochtje kwamen wij aan op The Rock zoals het in de volksmond heet.
Na een korte wandeling omhoog volgden we een audiotour door de gevangenis. Interessant om te horen en te zien hoe het leven van de gevangenen daar was. De bekendste was uiteraard Al Capone. Twee uurtjes later gingen we weer naar het vaste land. Daar aangekomen zijn we naar Pier 39 gelopen om bij Subway een broodje te eten. Echter op de weg daarnaartoe zijn we in het Hardrock Cafe San Francisco beland. Ipv een eenvoudige late lunch met broodjes gezond werden het spareribs en nacho's als vroeg diner. Op Pier 39 hebben we de zeeleeuwen gespot. Daarna zijn de dames even gaan winkelen op de pier en de mannen zijn naar de Harley Shop geweest. Met de Cable Car terug naar het hotel waar we nog net op tijd waren voor het free wine hour. Uiteraard waren we de laatsten die overbleven maar we kregen onverwacht bezoek van een zwerver die de lobby in kwam met een blik bier, een joint en zn snikkel uit zijn broek. Terwijl de receptioniste niet keek liep hij verder richting de hotelkamers en Bart vloog erachteraan maar hij was niet meer vindbaar. Nick kwam hem toen op onze gang tegen en Bart en Jan hebben hem naar buiten gewerkt. Een van de dingen die ons hier is opgevallen is dat er veel meer zwervers op straat liggen dan in New York. Ook ruik je op meerdere plaatsen de wietlucht. Morgen gaan we met een Hop on Hop off bus een tour door de stad maken.

• 13 Juli 2017 - 08:42

Pa & Ma:

wat een belevenis om daar te staan in zo,n gevangenis
    en wat leuk om daar in dat Rockcafe te komen
    nu lekker slapen en vandaag weer leuke dingen beleven

• 13 Juli 2017 - 08:45

Pa:

Dat ziet er allemaal mooi uit hier is alles goed

• 13 Juli 2017 - 11:08

Ivonne:

wat een belevenissen allemaal - heerlijk om mee te lezen :)

• 13 Juli 2017 - 21:05

P.van Der Wel:

eten jullie wel voldoende?ik lees niet anders
    Heb je lekker lopen vergapen aan de Harley's veel plezier verder .
    Pa v.d.Wel

• 15 Juli 2017 - 09:55

Silvia Vermeerenn:

Leuk om alles te lezen! Genoeg indrukken lijkt mij.