Another day in Paradise - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Another day in Paradise - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Another day in Paradise

Door: Bart, Rita, Nick, Petra, Jan, Valerie & Sidney

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

14 Juli 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend gingen we op weg met de Hop on Hop of bus om de stad te verkennen. We gingen via Golden Gate National park richting de brug. Gisteren was deze vanaf Alcatraz slecht te zien en nu was hij nog minder te zien. Een dikke laag bewollking en een stevig windje zorgde ervoor dat we zaten te vernikkelen bovenin de dubbeldekker.
We hebben een aantal leuke wijken gezien waaronder de hippie wijk waar de oorsprong van het Summer of Love festival is gestart. Ook de gay pride optochten vinden hier hun oorsprong. Vervolgens zijn we uitgestapt bij Chinatown. Dit is wel een leuke gebied waar je knettergek wordt van de prullaria. De meiden konden hun lol op en de mannen konden de portomonee trekken. Nadat we ons los hadden kunnen rukken uit Chinatown gingen we naar de oude ferryterminal die omgebouwd was tot een foodmarket met daarbuiten wederom prullaria op de markt.
We moesten uiteraard nu weer op tijd zijn voor het wine happy hour en dat is gelukt. We hadden om 19:00 een reservering bij een Indonesisch restaurant Borobodur. Opvallend was dat op de Engelse kaart gewoon in het Nederlands Rijsttafel stond. De hoeveelheden zijn echt Amerikaans en we hielden aardig wat over. Aangezien we veel daklozen tegenkomen op straat hebben we het restant in een aantal bakjes gedaan om uit te delen. Gisteren struikelden we over de zwervers maar nu moesten we zoeken om er een paar te vinden. Jan maakte nog een lekkere fout door een bakje eten neer te zetten bij een man in een portiek die vervolgens zei dat hij geen dakloze was......
Morgen de auto ophalen om verder door de USA te reizen.
Next stop: Monterey

• 14 Juli 2017 - 08:32

Pa & Ma:

hallo en goede morgen voor jullie allemaal
    wat jammer dat het fris is maar misschien word het vandaag beter
    nu op weg naar het avontuur. dus jullie zijn weer wat armer geworden ha ha
    hopen dat alles goed gaat en dat je kan gaan genieten van al de mooie dingen die je gaat zien
    veel plezier en tot schrijfs

• 14 Juli 2017 - 21:42

Peter:

Leuk dat we mee kunnen lezen met jullie belevenissen. Jan heb je het refill concept al ontdekt? Geniet en de groeten van ons!

• 15 Juli 2017 - 10:00

Silvia Vermeeren:

Haha wat een verhaal met het bakje eten! Hopelijk heeft die man het toch kunnen waarderen