Fire - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Fire - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Fire

Door: Nick, Petra, Rita, Jan

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

18 Juli 2017 | Verenigde Staten, El Portal

He he, na 3 dagen eindelijk weer on-line om een berichtje te sturen. Na een schitterende dag in Sequoia National Park gingen we op weg naar Yosemite.
Halverwege de route werd de lucht grauw en begonnen we een brandlucht te ruiken. Dit was niet zomaar een brandje dachten wij al. Onderweg kwamen we wel een stuk of 15 brandweerauto's tegen die de tegengestelde richting op gingen. We zijn op een aantal plekken gestopt om te lunchen maar de stank was te erg om lekker te kunnen eten. Eenmaal aangekomen bij het hotel was de bosbrand groter dan we dachten. Er was geen stroom in het hotel en alle voorzieningen lagen plat. We gingen toch maar even zwemmen in het binnenbad maar die werd na 15 min ook gesloten omdat de zuiveringsinstallatie het ook niet deed. Uiteindelijk ging de pizaria open waar alleen sandwiches en salades beschikbaar waren. Toen we die buiten op aten dwarrelde de asdeeltjes naar beneden. We besloten op dat moment om de koffers klaar te houden voor een onverwachts vertrek. Informatie vanuit het hotel leerde ons dat Mariposa, een dorp op 30 mile afstand werd geevacueerd. Het hotel zou om de twee uur contact hebben met de brandweer. De volgende ochtend hadden we gelukkig weer stroom maar uit voorzorg hebben wij wel alle reisspullen in de auto meegenomen voor het geval dat we niet meer terug zouden kunnen komen.

• 21 Juli 2017 - 12:12

Ivonne:

jeetje jongens...wat een ervaring...blij dat alles ok is!
    ik ga nu jullie nieuwe ervaringen lezen :)