Californication - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu Californication - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Fam Van der Wel & Goes - WaarBenJij.nu

Californication

Door: Bart, Rita, Jan & Petra

Blijf op de hoogte en volg Fam Van der Wel & Goes

04 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Gisteren in de middag aangekomen in Los Angeles. Vanuit de stille natuur in Joshua Tree naar de inmens grote, drukke stad. We zagen de smog boven de stad hangen en dat is niet gek gezien het feit dat hier op ieder tijdstip van de dag er file is, 7 baans breed en dan nog stil staan. Wordt er doorgereden dan is het geen rijden maar kris kras scheuren.
We konden nog niet het hotel in dus we zijn doorgereden naar Manhattan Beach waar we bij de Subway een broodje hebben gehaald en daarna even op de pier gewandeld waar we naar de surfers hebben gekeken. Vervolgens naar een grote Harley Davidson Dealer gereden. Hehe, eindelijk konden we er 1 vinden waar ook motoren stonden. We hadden in de vakantie al een paar keer een dealer bezocht. De ene verkocht alleen kleding, de andere konden we niet goed vinden en de een na laatste was dicht vanwegen de zondagsrust. De laatse maakte alles goed. Er stonden een paar honderd motoren uitegestald dus we konden ons verlekkeren. Aan het eind van de middag ingecheckt in het hotel waarna we gelijk weer vertrokken zijn naar de Santa Monica Pier. Dit is het einde van de route 66 en ook bijna het einde van onze vakantie. Daar weer gezellig gelopen. Als laatste zouden we nog even naar het Hollywood Sign rijden. Volgens de kids zou het verlicht zijn. Na best wel lang gezocht te hebben bleek het niet gek te zijn dat we het haast niet konden vinden want ze branden niet. Beetje balen dus want we moesten weer een eindje naar huis rijden. Uiteraard om 00:15 stonden we weer in de file. 01:00 uur thuis en ons mandje in.
Vandaag weer op pad gegaan naar Hollywood. Hier over de Walk of Fame gelopen, in een kroeg een deel van halve finale wedstrijd Nederland-Engeland gekeken en gelukkig ook nog de beroemde letters gezien (bij daglicht :-) ).
Toen op huizenjacht gegaan in Beverly Hills, een van de weinge plekken waar we wel willen wonen hier in de USA. Voor de rest vinden we de huizen die hier staan, en vooral de tuinen er omheen een klerezooi.
Via de Rodeo Drive, die afgesloten was voor verkeer, verder gereden naar Venice Beach. Daar aangekomen zijn we gelijk op zoek gegaan naar een leuk restaurantje want het was inmiddels 17:30 en we hadden na het ontbijt niets meer gegeten. Was wel lastig om wat leuks te vinden maar uiteindelijk is dat toch gelukt.
Voor een niet nader te noemen persoon moesten we nogmaals terug naar de Nike store in Santa Monica. We hadden er al een paar bezocht om een bepaalde bestelling te scoren maar tot nu toe was dat nog niet gelukt. Maar....... of het uiteindelijk gelukt is dat zien jullie wel. Ik hoef voorlopig geen Nike Store meer te zien :-)